NEDERLANDS
Partnerprogramma
Vacatures

SurfRight kondigt HitmanPro.Alert aan

HitmanPro.Alert controleert de integriteit van de browser en waarschuwt gebruikers wanneer veilig internetbankieren en online winkelen niet langer gegarandeerd is.

Hengelo, Nederland, 12 april, 2012 - SurfRight, ontwikkelaar van tools die gebruikers meer controle geeft over hun pc-beveiliging, maakt vandaag HitmanPro.Alert bekend, een gratis tool dat waarschuwt wanneer het niet veilig is om gevoelige informatie zoals inloggegevens voor een banksite of creditcardgegevens in te geven. De waarschuwing verschijnt voordat de vertrouwelijke informatie-uitwisseling tussen de browser en de bank of online winkel wordt onderschept door sluipende malware in de browser. Geraffineerde malware, zoals banking Trojans kunnen bijvoorbeeld transactiegegevens wijzigen voordat het wordt gecodeerd en verstuurd naar de bank. HitmanPro.Alert detecteert deze zogenaamde Man-in-the-Browser aanvallen en informeert de gebruiker wanneer belangrijke systeemfuncties zijn omgeleid naar een niet-vertrouwd programma.

"Internetbankieren op zich is veilig" , aldus Mark Loman, CEO van SurfRight. "Internetbankieren en online winkels forceren het gebruik van SSL zodat op een veilige manier informatie wordt uitgewisseld via het internet. Maar de zwakste schakel is de gebruiker en zijn of haar computer. Ondanks het slotje in de browser kunnen banking Trojans nog steeds informatie stelen en manipuleren. Het is moeilijk om direct nieuwe varianten van deze malware te ontdekken, zelfs met up-to-date antivirus software. De georganiseerde cybercriminelen passen zich voortdurend aan en gebruiken wisselende binaire obfuscatie, verhulling en andere beschermingstechnieken om te voorkomen dat ze door antivirus software worden opgemerkt. HitmanPro.Alert heeft hier geen last van en werkt zonder virushandtekeningen om gebruikers altijd te kunnen waarschuwen wanneer de browser veilig of onveilig is."

"Normaal moet de gebruiker wachten tot de virushandtekeningen van hun antivirusprogramma zijn bijgewerkt om nieuwe varianten van financiële malware te kunnen herkennen en verwijderen. HitmanPro.Alert stelt de gebruiker in staat om automatisch het programma HitmanPro anti-malware te downloaden, waarmee de bedreiging direct van de computer is te verwijderen" , aldus Mark Loman.

HitmanPro.Alert is in het tweede kwartaal van 2012 beschikbaar als gratis programma en is geschikt voor 32-bits en 64-bits versies van Windows XP, Vista en Windows 7. HitmanPro.Alert werkt probleemloos naast andere beveiligingsprogramma's en is compatibel met alle antivirus software. Het werkt met alle web browsers, waaronder Internet Explorer, Chrome, Firefox en Opera.

Over SurfRight
SurfRight (www.surfright.com) richt zich sinds haar oprichting in 2006 op online security, en specifiek op het ontwikkelen van nieuwe technologie om malware, spam, phishing en andere vormen van cybercriminaliteit te bestrijden. SurfRight heeft jarenlange ervaring in het onschadelijk maken van geavanceerde bedreigingen die zich ongemerkt genesteld hebben op veilig geachte systemen. Met miljoenen gebruikers wereldwijd biedt SurfRight’s HitmanPro productlijn content filtering en security oplossingen voor computers en thuisnetwerken.